Monday, February 18, 2013

BILA HATI BERBICARA

1.  Jangan banyak berharap pada si dia yang tak menghargai diri mu ..
Berbahagialah dengan apa yang kamu miliki .. Dan jangan bersedih dengan apa yang tidak kamu miliki .. 

2.  Aku menulis namamu di langgit tetapi awan menghapusnya .. Lalu aku menulis namumu di pantai namun ombak telah menghapusnya .. Jadi aku menulis namamu di sudut hatiku agar tidak akan ada yang boleh menghapusnya .. :)

3.  "Jika inginkan KEJAYAAN, jangan hanya memandang ke tangga, tetapi belajarlah untuk menaikinya"

4.  ❝Tidak semua AIR MATA bererti DUKA.. Kadangkala tangisan adalah KEBAHAGIAAN yang tidak mampu diungkapkan dengan LISAN..❞

❝Tidak semua SENYUMAN bererti GEMBIRA.. Kadangkala senyuman menjadi PENUTUP bagi hati yang TERLUKA..❞

5.   Setiap manusia tidak lari dari musibah, tetapi manusia boleh mengubah musibah itu menjadi satu hikmah..#always positive..

6.  “Perempuan yang kuat itu ialah apabila hatinya hancur, berderai tanpa mampu dicantumkan semula, dia berusaha untuk bangun kembali, berdiri teguh menjalani kehidupan yang penuh ranjau dengan senyuman yang indah.. =)

7.   Wanita tidak seharusnya menjadi bulan yang boleh ditatap semua,
tetapi perlu menjadi matahari yang silaunya akan membuat Adam tertunduk sebelum memandangnya ;)

8.  "senyuman itu percuma, tp sgt berharga, ia memberi kebahagiaan dlm persahabatan, memberikan kekuatan dlm keletihan, memulihkan semangat yang kecundang, ukirlah senyuman di wajahmu supaya dpt membahagiakan setiap insan.""

9.   ~Tadahlah tanganmu yang basah bersama kemurnian WUDHUK dan AIR MATA keinsafan.Allah pasti hadir dekat dengan jiwamu untuk mendengar segala ISI HATI yang lara~

10.   Tidak perlu berpatah balik dan melihat ke belakang kerana di hadapan sedang menunggu sesuatu keajaiban..#keep smiling.. :-)

11.  Kau kan temui kebahagian suatu hari nanti .. Walaupun aku tidak bersama kau .. Jangan kau risau tentang aku .. Ku akan sentiasa mendoakan dan mengingati dirimu ..ku harap kau juga begitu.. Dari jauh ku akan mencintai mu .. :') :') 

12.  Mengapa harus ada rasa cinta jika tiada keikhlasan ..Andai ku tahu diri mu tak kan setia tuk menyimpan segala rasa cinta .. Kecewa ku mengenang semua bicara manis mu yang tiada makna.. Betapa gelapnya dunia tanpa mu disisi ku .. Andainya ku tahu kau hanya mempermainkan diri ini ..

13.  Manusia berbeza-beza...
Tetapi semuanya menuju 1 arah dalam mencari KEREDHAAN dan KETAQWAAN kepada ALLAH...

14.  Orang jahat tak semestinya masuk neraka kerana adanya taubat, orang baik tak semestinya masuk syurga kerana adanya riak

15.  Menerima perpisahan sebagai pengalaman hidup .. Kekecewaan adalah asam garam kehidupan 
Jadilah insan yang bersyukur dAn berterimakasih .. Hormatilah dan sayangi diri anda .. Tetapkan arah tujuan dan makna hidup anda .. 
✿ Terima Kasih Sudi Baca ✿

0 ulasan: