Tuesday, January 15, 2013

Rezeki


Assalamualaikum.. pembuka bicara...


Biacara aku tiada laa seenak bicara insan lain.. apa yg aku tulis hanya sekadar luahan yg terpendam di hati kecil aku ini... sekurang-kurangnya dengan luahan ini sedikit sebanyak dapat melegakan hati aku...:)



Semaikan kata2 ni dalam diri kita....

Ia ibarat pembakar semangat sy...

Sy hrus bjaya !! HARUSSS...

Aku bukanlaa dari kalangan Orang berpangkat dan kaya.. pekerja aku sekarang pun hanya KERANI... tambah2an bukan dari Badan Kerajaan.. setiap kali aku melihat orang lain berjaya.. hati aku sedikit cemburu!! .. CEMBURU kerana aku masih bergini..masih betatih untuk mencapai kejayaan.. tapi dari sikap cemburu melihat kejayaan org lain laa.. ia seakan2 mbakar semangat aku untuk turut serta mencapai KEJAYAAN.. !!! biar pun ada halangan namun aku tetap ingin berjaya!!.. mungkin bukan rezeki aku untuk masa ini.. mana tahu suatu hari nanti??? 

Doa aku tidak putus pada yg Maha Esa.. pelbagai cara aku mencuba.. ! tidak sekali pun terasa penat dengan kehidupan skrg kerana aku tahu ada lg yg lbh susah.. cuma rezeki manusia ALLAH dah tentukan.. ketabah, kesabaran. keyakinan dan semangat sentiasa berkobar2 dlm dad aku...

moga apa yg aku hajati satu hari nanti ... akan tercapai..
setiap langkah aku.. penuh dengan pengharapan...

Niat di hati... aku :

* ingin menbantu ma...xnk ma kerja lagi...
* teringin sgt nk hntar ma ke MEKAH... (sbb sy tahu.. ma pn nk ke sana)
* Saya nk tengok ma tersenyum (sbb sy tahu sy stu2nya harapan ma).. Insyaallah ma... sy akn berusaha..

Di sini aku serta kan doa2 pembuka rezeki , moga kita sama2 amalkan nya.. Insyallah...





Moga segalanya dipermudahkan... aminnn


✿ Terima Kasih Sudi Baca ✿

0 ulasan: